mrz doubeh

Akhirnya sampai gak aq kat penang. Penat tak yah nak cite. Walaupun just jadi penumpang tapi sangat meletihkan kan. Tak sangka si pingu ni dah balik usm lebih awal dari yang dijangkakan. Thanx 4 dat pizza. Nyummy3~

Arghh! Sakit kaki aq terasa sampai sekarang. Dari pagi sampai malam berjalan. Bayangkan semalam aq berjalan dari putrajaya ke shah alam then ke kl balik then ke shah alam semula pastu ke putrajaya. Gila tak? Kepenatan yang amat sangat. Kaki dah melecet! Oh! Kl semalam agak weird skit aq tengok. Selalu kalo g kl mesti jam tapi kali ni langsung tak jam. Elok je jalan raya. Takkan orang tak balik U g? Tak keje ke? Ari jumaat maa. Maybe diorang balik lewat skit kot. Emm…

Sepanjang aq berjalan semalam ada satu peristiwa yang sangat ******berlaku kat tandas klcc. Geli siot aq tengok minah tu. Malu lak aq nak cakap tapi aq nak gtau gak. Budak tu orang melayu tapi dressing giler seksi nak mampus. Baju yang dia pakai betui2 nampak breast. Bodoh giler! Pastu bila aq jeling lama-lama dia segan lak. Nak cover baju dia lah kononnya. Dah nak dedah sangat breast tu so dedah jelah. Aq ingat dia nak tutuplah skit ngan sweater yang dia pakai, rupanya hampeh! Siap selak baju dia g nak tunjuk breast. Ingat cantik sangatlah tu. Aish! Kalo aq jahat memang aq koyak terus je baju dia tu. Jadi zaman dulu-dulu tak yah pakai baju langsung. Hah ambik ko! Sangat ketat n jarang maa. Siap nampak lurah yang tak patut di tonjolkan! Malu aq tengok. Dia macam bangga lak dapat tunjuk breast dia tu. Kepelikan manusia zaman sekarang! Ishk3…

Kat Times Square menghabiskan duit lak. Ishk3! Kakak n abang ipar aq nak tengok wayang. Disebabkan adik aq tak nak melangkah kaki masuk wayang coz dia cakap dosa so aq ajaklah dia g borders. Lepak2 jap. Aq yang sememangnya agak lemah skit nak baca novel orang putih ni tetiba terminat lak selepas bertapa selama sejam kat carpet merah tu. Borong dua buah buku romance. Kalo lina tau mesti dia jadi gilenya. Lina memang suka gile beli buku kat borders. Entah bape banyak stok buku jadi koleksi dia kat bilik. Hehe. Dah sejam aq n adik aq melepak kat borders, kami g jalan-jalan area situ. Giler sangat sakit kaki. Menyesal pakai heel. Huhu. Adik aq akhirnya berjaya beli sepasang kasut yang diidam-idamkan selepas bape ratus kedai kami redah masuk. Haiya! Aq lak tak tau nak beli apa. So aq layan je apa yang adik aq nak. Dah abis shopping, kami tunggu kakak n abang ipar aq abis tengok wayang. Nasib sekejap je. Then kuar makan kat kampung melayu. Abang ipar aq kata tomyam situ sedap. Aq yang sememangnya kaki tomyam terus oraito!

Akhirnya tepat kul 3 petang aq sampai gak kat usm tercinta! Buka laptop, tulis blog n lepas ni nak buat fyp. Fyp tak sentuh langsung. Mati aq coz nak kena anta dah nanti. Nampaknya lina anta dululah then baru aq. Oh!

:minimo_23:

mrz doubeh
Cuti ni aq x sentuh langsung fyp n note bi yang aq bawa. Bukan tak nak sentuh tapi memang takda masa. Aq ikut kakak n abang ipar aq melancong dari utara ke selatan. Letih woo! Tapi seronok n berbaloi. Aq tak tau bila nak start buat semua assignment n fyp. Minggu depan kena submit fyp sampai chapter 3. Aduih! Tak sempat aq nak berfoya-foya ngan laptop kesayangan aq ni. Huhu. Esok aq kena g kl lak.

Sepanjang kitorang kat jb ni, kitorang pergi melawat tempat kitorang dibesarkan. UTM yang sengal pun aq terpaksa masuk gak. Ni semua gara-gara abang ipar aq yang sangat kagum dengan U dia tu. Universiti Terbaik Malaysia lah kononnya. Aq tengok cam zoo pun ada UTM tu. Siap ada kuda n kancil g. Apakah! Banyak g aq nak cite tapi memandangkan masa aq nak ber'intenet' agak terhad dek kerna bukan dok umah sendiri so aq terpaksa mengehadkan penggunaan internet. Lagipun memang aq susah skit nak sentuh laptop. Cuti ni aq tak melekat sangat kat umah. Apa-apa pun aq enjoy cuma maybe agak tertekan bila dah nak start kuliah.

Test..test..n test..Oh!
mrz doubeh

Wah best gak aq baca benda alah merapu ni! Aq buka website chokilala ni n terjumpa sal no n personality. Korang tengoklah korang no bape~


Kalau anda dilahirkan pada 1Hb, 10Hb, 19Hb, 28Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.1

Kalau anda dilahirkan pada 2Hb, 11Hb, 20Hb, 29Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.2

Kalau anda dilahirkan pada 3Hb, 12Hb, 21Hb, 30Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.3

Kalau anda dilahirkan pada 4Hb, 13Hb, 22Hb, 31Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.4

Kalau anda dilahirkan pada 5Hb, 14Hb, 23Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.5

Kalau anda dilahirkan pada 6Hb, 15Hb, 24Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.6

Kalau anda dilahirkan pada 7Hb, 16Hb, 25Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.7

Kalau anda dilahirkan pada 8Hb, 17Hb, 26Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.8

Kalau anda dilahirkan pada 9Hb, 18Hb, 27Hb dalam mana-mana bulan, anda adalah no.9

no.1
—-
Anda sangat cerdik, jujur, lucu, degil, rajin, terus-terang, cemburu dalam asas pertandingan, baik hati, peramah dan autoriti. Anda ingin mendahului dalam apa jua keadaan. Anda seorang yang berdikari, berkeyakinan dan tidak pernah berada di bawah pimpinan orang lain. Anda akan bercinta dalam usia yang muda tapi akan berkahwin pada usia yang matang. Anda tidak suka akan orang yang bertentangan pendapat dengan anda. Malah anda juga menyimpan dendam dengan orang yang bersalah dengan anda. Anda seorang yang kuat belanja. Pada masa hadapan anda adalah professional dalam kerjaya yang anda ceburi. Namun terdapat juga orang yang kecil hati dengan pencapaian anda. Anda mempunyai keluarga yang bahagia. Pasangan ideal anda adalah no.4, 6, 8.

no.2
—-
Tak kira apa pun, anda akan disukai oleh semua orang kerana anda berperanankan Bulan dan semua orang suka akan bulan. Em…bagus! Anda suka bermimpi siang. Anda kurang berkeyakinan terhadap diri sendiri. Jadi and perlu membuat perubahan ke atas hidup anda. Anda adalah seorang yang sukar diramal kerana anda membuat perubahan berdasarkan masa dan keadaan. Anda juga seorang yang mementingkan diri sendiri tetapi and mempunyai bakat dalam muzikal, seni dan komunikasi lisan. Sikap anda seperti bulan yang datang keredupan dan pudar jadi semua orang boleh mengetahui perubahan anda. Anda boleh menjadi Mahatma Gandhi yang kedua kerana cinta akan keamanan. Anda juga seorang yang bertanggungjawab dalam keluarga. Pasangan ideal anda adalah no.2, 5, 9.

no.3
—-
Anda adalah seorang yang berhati keras, pentingkan diri sendiri, kuat agama dan suka untuk mempertingkatkan kehidupan sendiri. Anda mempunyai masalah keluarga dan anda dapat mengharungi dengan kesabaran anda. Anda sangat pandai bercakap, wajah yang cantik, jadi ke mana saja anda pergi anda akan dapat apa yang anda inginkan. Daripada hari lahir anda, anda perlu berkerja keras untuk berjaya. Anda juga seorang yang menghormati orang yang lebih tua daripada anda. Bukannya senang nak menjalinkan hubungan sama ada percintaan, kekeluargaan atau persahabatan. Sekiranya anda suka akan sikap seseorang itu, maka hubungan itu akan berpanjangan. Anda suka akan kebebasan, pencipta di mana ada anda akan membawa harapan, kegembiraan dan keceriaan ke dunia ini. Pasangan ideal anda adalah no.6, 9.

no.4
—-
Anda adalah seorang yang amat degil dan rajin. Mungkin anda akan menjauhkan orang lain daripada anda kerana kata-kata anda. Anda seorang yang bertimbang rasa akan masalah orang lain. Anda berbakat dalam penyelidikan dan seni. Anda akan membantu ahli keluarga atau kawan-kawan yang menghadapi masalah tanpa berfikir panjang. Anda kena berhati-hati dengan orang sekeliling anda kerana mereka mungkin akan mempergunakan anda. Kawan-kawan anda akan menghabiskan masa dan wang ringgit anda dan selepas itu menjauhi daripada anda apabila anda dah tak ada nilai buat mereka lagi. Walau bagaimanapun anda tetap seorang yang sabar dan tegas. Pasangan ideal anda adalah no.1, 8.

no.5
—-
Anda sangat popular dalam komuniti. Anda boleh menyelesaikan sesuatu perkara hanya secara lisan. Anda mempunyai akal fikiran dalam menjalani perniagaan. Namun anda terlalu terburu-buru. Anda adalah seorang yang humor di kalangan kawan-kawan dan ahli keluarga. Kawan-kawan dan ahli keluarga anda juga akan minta bantuan anda apabila mereka memerlukan bantuan. Anda bukan seorang yang setia dalam hubungan percintaan. Anda suka perubahan dan kebebasan. Anda mempunyai ciri-ciri seorang pengembara dan ahli silap mata. Anda mempelajari hidup melalui pengalaman. Pasangan ideal anda adalah no.1 , 2, 9.

no.6
—-
Anda dilahirkan untuk menikmati hidup ini. Anda tidak pedulikan apa-apa perkara dan hanya ingin berseronok dalam hidup anda saja. Anda sangat pandai dalam pelajaran dan pengurusan perniagaan. Anda seorang genius, baik hati (tapi hanya orang yang beranggapan anda orang baik), mempunyai paras rupa yang cantik atau kacak. Semua benda yang baik akan datang pada anda. Anda mengambil berat ke atas ahli keluarga dan kawan-kawan anda. Pada pandangan mereka, anda adalah seorang yang murah hati, peramah, adil saksama dan mempunyai penilaian yang tajam. Pasangan ideal anda adalah no.1, 3, 9.

no.7
—-
Anda mempunyai daya tarikan kepada sesiapa saja. Anda adalah seorang yang realistik, yakin, gembira dan merupakan seorang yang genius dalam bidang pendidikan, muzik, seni dan nyanyian. Anda mempunyai masalah sikap iaitu panas baran. Namun demikian, anda banyak melakukan pengorbanan untuk keluarga. Anda meletakkan keluarga di tempat yang amat tinggi sekali sehingga kadang-kadang mengabaikan kebahagian diri sendiri. Anda telah dilahirkan untuk memberi sumbangan kepada dunia ini. Jadi anda seorang yang bagus dan seorang yang amat gembira. Pasangan ideal anda adalah no.2.

no.8
—-
Anda mempunyai personaliti yang sangat kuat jadi tak ada orang yang memahami anda. Kepakaran anda hanyalah menuding jari pada sesuatu benda. Anda juga mengalami pelbagai dugaan dalam hidup. Semua masalah ini telah menjadikan anda lebih kuat dan tabah. Anda memperjuangkan keadilan. Kebanyakan masa anda telah dihabiskan bersama-sama dengan kawan-kawan. Anda seorang yang disiplin dalam hidup, tidak putus asa dan berani. Faktor-faktor ini telah membawa anda ke puncak kejayaan. Anda juga adalah seorang ahli pasukan, keluarga dan pejuang yang sangat bagus. Pasangan ideal anda adalah no.1, 4.

no.9
—-
Anda adalah seorang yang sangat tabah dari segi fizikal dan juga mental. Anda mempunyai penilaian yang sangat tajam. Anda juga adalah seorang yang sangat dihormati dalam komuniti. Anda adalah orang yang boleh menerima cabaran dan berjaya dalam apa jua yang anda buat. Pada usia yang muda anda selalu bertentangan dengan ibu bapa anda. Tapi apabila usia anda telah semakin meningkat anda adalah seorang anak yang taat dan hormati mereka. Anda sesuai menceburi bigan kejuruteraan atau perbankan kerana orang lain percaya dan yakin akan anda. Anda merupakan model teladan kepada orang lain. Pasangan ideal anda adalah no. 3, 5, 6

:what:

So kesimpulannya aq adalah no 8 n pasangan ideal aq lak lahir 1Hb, 4Hb, 10Hb, 13Hb, 19Hb, 22Hb, 28Hb, 31Hb. Huhu. Sangat tak best! Anda lak camne?


mrz doubeh

Aq tak da idea r nak buat poster ni!...Nak buat sal alien? Sal planet? Sal bintang? Solar systems? Oh!...X suka tul! Dahlah x kreatif. Benci2~
mrz doubeh
Akhirnya sampai gak kat umah kakak aq. Sok kena g kulim lak. Kaki berjalanlah aq cuti ni. Then baru g jb. Kakna mesti tengah tunggu ketibaan adik dia yang comel ini. Hehe... Apa-apa pun aq sangat seronok. Kakna n baby dalam perut!!!...wait 4 me k! Lalala~
:dizzy:
mrz doubeh
yeye...
aq nak bali umah dah..
jap g kakak nak ambik..
tata..
epi oliday..
aq orang terakhir balik umah...
huhu..
xkisahlah...
asal aq leh balik...
lalalal~

ps: sempat g aq post..ngee~
:minimo_05:
mrz doubeh

Penatnya. Baru balik dari padang kawad. Cerap bintanglah! Huhu. Tergeliat leher aq tengok langit. Tak nampak sangat pun bintang. Macam-macam nama bintang aq dengar. Apa punya nama ntah! Jenuh aq nak hafal. Dr Chong tetiba nak buat kuiz. Apakah! Aq pun baru nak belajar benda alah tu. Terkial-kial aq, wani, sila n kak xiema hafal bintang. Tak ramai pun yang datang. Budak cina ramailah gak. Budak melayu? Boleh kira guna jari je. Maybe diorang sambut raya cina kot. Huhu. Jelesnya aq! Cepat giler diorang balik. Arghhhh!!! Serius sangat jeles! Aras aq tinggal aq n murni je. Menghitung detik jam bila nak berambus kuar dari usm. Kakak cepatlah ambik daku kuar dari sini. Sengsara dok sorang-sorang. Lina sampai ati kamu balik awal! Pingu kamu pun sama! Saya benci kamu! Sob3…

:cry:

Petang tadi aq g bilik sila dulu. Dalam kul 6 kot. Kononnya nak makan pizza domino tapi bila call asyik engaged je. So kitorang tukar pizza hut lak. Engaged g. Aish! Last sekali aq n wani buat keputusan g beli sendiri pizza. Tapi…Ada problem lak! Takkan nak jalan kaki? Oh tidak! Kami call kawan sila,kawan aq si emah, paan n macam-macam oranglah. Semua dah balik umah. Last sekali kak xiema jadi mangsa. Nasib kak xiema tak balik g. Dia balik kul 12 malam ni. So pinjamlah scooter comel dia. Macam biasa aq yang memang tak reti bawa motor just jadi pembonceng yang setia. Wani jadi driver aq. Haha. Kelakar gak! Almaklumlah kaki aq panjang so bila naik scooter aq rasa cam katak lak. Kah3. Sampai kat pizza hut aq n wani pesanlah apa benda yang kitorang nak makan. Bila tyme nak ambik pizza, orang tu minta resit. Aq dengan penuh keyakinan(memang muka confident masa tu), terus keluarkan resit. Tetiba abang tu senyum. Pastu cakap yang dia nak resit pizza. Aq pun heranlah coz aq dah bagi resit kat dia. So aq ambiklah resit tu. Bila aq tengok balik rupa-rupanya tu resit bank aq. Malu siot! Aq senyum jelah. Wani gelak je keje dia. Aish! Hilanglah kemachoan aq. Then aq coverlah balik. Maintain je. Dalam hati rasa cam nak tutup muka ngan baldi je. Huhu. Apsal lah aq leh salah bagi resit ni? Oh!

:minimo_32:

Dah sampai ik aq, wani n sila memulakan operasi ‘mengemukkan diri’. 2 large pizza n pasta kami bedal. Aq cam biasalah just mampu makan 2 keping je. Wani paling hebat coz dia sangat berselera betul. Hehe.

Malam ni aq just mampu tengok laptop sambil cari assignment meteor n fyp. Kalo boleh nak siapkan awal-awal so takdalah aq kalut dengan assignment bi yang makin lama makin kuren menyenangkan aq nak buat. Oh!

Ps: Saya nak balik! Tak sabarnya tunggu esok ari! Oh!

:minimo_14:




mrz doubeh
Semua dah balik umah,
Semua sangat seronok,
Semua hepi,
Semua suka ati...

Aq lak?
Huhu...
Tunggu masa orang datang ambik aq,
Rmate aq dah balik,
Aq tak balik-balik g...

Arghhh!!!...saya mahu balik!

:minimo_34:
mrz doubeh

Bilalah aq boleh beli gitar sendiri ni? Tak sabar aq nak petik tali gitar. Tapi kalo nak beli gitar aq kena simpan duit dululah camni. Huhu. Si Dobot ada survey harga gitar. Mahal siot! Paling murah pun 90 hinggit lebih. Lebih kurang seratus lah. Tu memang betui-betui paling murahlah setakat kitorang survey. Aish! Entahlah tapi aq sangat suka ngan gitar. Nak beli bukan untuk apa pun. Saje je nak maen tyme-tyme borink. Tapi tengoklah dulu samada impian aq nak beli gitar tercapai or tak. Huhu.

:pompom:

Apsal tetiba aq mention pasal gitar ni? Aq pun tak tau. Maybe terpengaruh ngan si dobot. Masa aq kat matrik aq pernah dengar satu geng budak pompuan ni maen gitar. Pastu nyanyi ramai-ramai. Sangat best! Aq teringin gak nak maen gitar n nyanyi lagu ciptaan sendiri. Tapi…emmm~

:minimo_18:

Kalolah aq ada gitar aq nak je nyanyi kuat-kuat. Tak pun hentam je lagu apa aq nak cipta. Bagi pingu tension skit. Dia selalu kutuk aq kalo aq nyanyi dalam bilik. Aq rasa aq tak da lah nyanyi sangat dalam bilik. Eh yeke? :P Aq tau dia jeles ngan ‘kemerduan’ suara aq ni. Almaklumlah si pingu x pandai nyanyi. Suara dia sumbang. Lagu ‘Katak Oh Katak’ dia retilah! Lalala. Nanti kalo aq ‘berjaya’ beli gitar, bolehlah aq tunjuk bakat terpendam kat kawan-kawan aq. Bukan aq tak reti maen cuma malas nak berlagak je. Kui3. Tapi aq peduli apa coz suara aq memang ‘sedap’. Ngee. Perasan tul aq ni!

:minimo_16:

Kan best kalo ada orang nyanyi lagu belaian jiwa khas untuk aq sambil petik gitar. Confirm jatuh cintan! Haha.

:minimo_28: